Mergi la conţinutul principal

Fashion Talks: Anne Gorke

Acum cateva saptamani v-am facut cunostinta cu Anne Gorke, designerul german care ne-a incantat in timpul Saptamanii de moda de la Berlin prin colectia ei primavara-vara 2015 - “Too Cool for Cruel”. Astfel, atunci cand s-a ivit oportunitatea, nu am ezitat niciun moment sa o intervievam pentru a afla mai multe despre viata si munca sa. Daca aveti curiozitatea sa cunoasteti procesul de creatie prin care apar noi colectii deosebite, precum si despre suisurile si coborasurile vietii de designer de moda va sfatuim sa cititi in continuare.

FASHION-TALKS-ANNE-GORKE

Anne, noua ta colectie este inconjurata de un exotism nedisimulat. Spune-ne un secret: ce a dominat procesul de creatie? Motive legate de pasari exotice sau nuantele de albastru? Sau ceva complet diferit?

A fost o rumoare plina de dinamism – o idee sau sentiment care sa ii atinga si pe cei din jur, dar care s-a schimbat iar si iar pana a devinit o imagine precisa. In primul rand au fost structura lemnului si materialul albastru deschis. S-a adaugat papagalul albastru care s-a preschimbat in nuanta de rosu si a ajuns in varianta finala, dar am pastrat si culoarea papagalului. Pas cu pas, s-a definit intregul ansamblu al colectiei. Ca designer, esti complet scufundat in colectie, iar aceasta se dezvolta in mod continuu.

Am fugit in spatele scenei imediat dupa spectacol si am aflat cum colectia ta primvara-vara 2013 se vinde in Kazahstan. Vorbeste-ne, te rog, putin despre cum iti accepta piata creatiile.

Abia am finalizat primul sezon acolo si suntem incantati de cum a mers. Partenerul nostru a plasat deja o noua comanda pentru iarna intrucat exista cerere pentru brand. Acestea sunt vesti excelente pentru noi. Am fost foarte bine primiti si in Olanda si tarile scandinave.

Am avut oportunitatea de a sta in primul rand la cea mai recenta prezentare a ta “Too cool for cruel”, unde ti-am vazut creatiile senzationale de aproape. Ne-am intrebat de unde provin materialele si unde se face productia. Ne poti vorbi despre acestea putin?Este foarte important pentru mine sa stiu de unde provin materialele pe care le folosesc si cine se ocupa de fabricarea lor. Astfel, avem toate aceste informatii in orice moment.Bumbacul vine de la o companie elvetiana si este produs in Elvetia. Folosesc material organic cultivat in Statele Unite. Mai colaboram cu o companie care produce in Turcia, folosind tot fibra organica.Matasea provine de la o companie germana care o produce sub atenta supraveghere in India.Pielea este de provenienta germana, de la o companie de familie care foloseste metode traditionale de prelucrare a ei de mai mult de 20 de ani. In general vrem sa ii cunoastem pe cei cu care colaboram si metodele lor de productie.

Efortul de a crea un brand este urias si poate fi obositor. Dar este probabil foarte revigorant si incurajator sa vezi cum exista un interes din ce in ce mai mare pentru ce ai creat. Din perspectiva ta, care sunt partile bune si care sunt cele rele in aceasta activitate?Cel mai placut este sa vezi femei obisnuite care iti poarta piesele in viata cotidiana. Acesta este lucrul care ma incanta cel mai mult. Este emotionant si atunci cand imi ofera feedback direct si onest. Alt aspect pozitiv al afacerii este ca am un partener de business minunat, am fost foarte norocoasa. Nu as fi putut face nimic fara ea. In plus, am prieteni minunati care isi ofera sprijinul mereu… Toate acestea te ajuta sa treci prin momentele mai dificile, sa depasesti indoielile pe care presupun ca probabil orice inceput le aduce.

Ce urmeaza pentru brandul tau? Ai planuri noi pe care ti-ai dori sa ni le impartasesti?Spre sfarsitul anului vom participa la un o alta prezentare de moda decat cea de la Berlin, unde ne vom afisa cu noua colectie “Too cool for Cruel”. Abia asteptam momentul! Pana atunci echipa mea se dedica vanzarilor iar eu incepe deja sa ma gandesc la o noua colectie.


Credits:  Multumim Annei Gorke pentru imaginile din colectia sa toamna-iarna 2014. Fotografia Annei Gorke este semnata Getty Images.