Swatch

Nu au fost gasite produse.

Swatch

Istoria brandului Swatch e istoria unei revolutii. In 1983, aparitia neasteptata a unui ceas accesibil, produs in Elvetia si facut din plastic (!!) a intors lumea cu susul in jos. Brusc, ceasul a devenit mai mult decat un instrument de masurare a timpului. A devenit un nou limbaj, un mod de a comunica din inima fara a folosi cuvinte. Azi, revolutia continua: Swatch comunica si intreaga lume intelege.

Nu a fost intotdeauna asa. La sfarsitul anilor ’70 ceasul elvetian era o lucrare realizata cu migala, o piesa unica, valoroasa, ce putea fi lasata mostenire. Ceasul era expresia unei culturi in care aveau loc modificari lente si numai dupa indelungi deliberari.

Odata cu aparitia ceasurilor asiatice cu mecanism quartz si foarte convenabile ca prêt, cota de piata a elvetienilor a scazut foarte mult, numarul locurilor de munca in orologeriile din Elvetia scazand de la 90.000 la mai putin de 25.000. Cand ceasornicarii elvetieni au devenit o specie pe cale de disparitie, a intrat in scena Nicolas G. Hayek ale carui propuneri si idei revolutionare au condus industria ajunsa aproape de colaps la bunastarea fara precedent din prezent.

Una dintre ideile sale stralucite a fost aceea a unui “al doilea ceas” – o piesa care sa nu fie costisitoare, sa nu fie o bijuterie artizanala, ci un nou mod de a spune cine esti si cum te simti: elegant, emotiv, provocator, seducator… Si pentru ca era foarte accesibil, acest al doilea ceas a fost curand urmat de un al treilea, al patrulea, iar restul este istorie. În 2006, Swatch a sarbatorit producția a 333 milioane de ceasuri, fiind astazi una dintre cele mai mari marci ale lumii, cunoscut peste tot ca un producator de ceasuri colorate, interesante, în ton cu ultimele tendințe.